Da učenje ne bi bilo samo mučenje, ove godine je naša škola uzela učešće u programu srednjoškolskih razmena ”Superškole” čiji je cilj interkulturna razmena znanja, međuvršnjačko učenje i sticanje iskustva. Naši učenici su u sklopu ovog programa putovali u Tiranu i tokom nedelju dana u decembru boravili u Srednjoj školi American British STEM Academy. Tamo su kroz zajedničke aktivnosti pod nazivom ”Crafting Green Memories’’ istraživali teme poput identita, zajedništva, tolerancije, izgradnje mira, ali i očuvanja životne sredine, ekologije i održivog razvoja. Učenici su se sa razmene vratili puni pozitivnih utisaka i novih poznanstava, te nestripljivo očekuju posetu drugara iz Tirane u aprilu 2025. godine.
Veoma smo ponosni na naše učenike i nastavnike koji su kroz ovaj projekat pokazali proaktivnost u svom ponašanju, kreativnost i spremnost na kritičko promišljanje. Čast nam je što je naša škola izabrana među 30 škola u Srbiji za učešće u projektu ”Superškole” i radujemo se nastavku saradnje sa organizatorima razmene.
O programu ‘’Superškole’’
‘’Superškole’’ su program školske razmene na Zapadnom Balkanu koji ima za cilj da podrži procese izgradnje mira i pomirenja, kaoi interkulturalnogučenja i dijaloga između škola, učenika i njihovih zajednica. Ovaj program je deo multidonorskog projekta „Program školske razmene na Zapadnom Balkanu“ koji zajednički finansiraju Evropska unija i nemačko Savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ), a sprovode DeutscheGesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) iRYCO.
O RYCO
RYCO je međuvladina organizacija koja podržava i unapređuje regionalnu i multikulturalnu saradnju mladih na Zapadnom Balkanu. Programi RYCO-ausmereni su na stvaranje mogućnosti za uključivanje mladih u aktivnosti koje doprinose međusobnom razumevanju i pomirenju u građanskom,društvenom, obrazovnom, kulturnom i sportskom domenu. RYCO inicira i učestvuje u kreiranju politika i zalaže se za reforme. Takođe, podržava razvoj političkog i društvenog okruženja koje osnažuje i olakšava razmenu mladih.